III. forduló
A harmadik forduló feladatait
2021. április 12-én, hétfőn, 10.00-kor tesszük közzé.
Beadási határidő 2021. május 2., vasárnap, éjfél.
-
1. Rómeók és Júliák!
Készítsetek egy maximum 8 perces video összeállítást a négy Rómeó és Júlia fordításokból. A négy fordításból kettőt válasszatok ki, amelyeken jól tudjátok érzékeltetni a nyelvi, költői különbségeket és a korok eltérő játékmódját megidézni. Hozzatok a Rómeó és Júliából egy jelenetet, amelyet két különböző fordításban és stílusban adtok elő. A két rövid előadást kommenteljétek a videóban, röviden fejtsék ki, miben különböznek a fordítások. A videók hozza minimum 3 perc, maximum 8 percesek legyenek. A csapat minden tagja szerepeljen valamilyen formában a videóban. A kreatív kisfilmben a szerepeket a csapattagok játsszák el.
Arra kérünk Titeket, hogy a járványügyi helyzetnek megfelelően készítsétek el a filmet, oldjátok meg a forgatást. A filmet magatok készítsétek mobiltelefonnal, bármilyen kelléket, jelmezt használhattok. Ügyeljetek a jó hangminőségre is!A kész filmet töltsétek fel a youtubre-ra és töltsétek fel a linket a https://vetelkedo.nemzetiszinhaz.hu/feladatok/3-fordulo megfelelő helyére!
Ajánlott irodalom:
Szász Károly – 1871 https://mek.oszk.hu/04500/04583/html/magyar.htm
Kosztolányi Dezső – 1930 https://mek.oszk.hu/00400/00492/00492.htm
Mészöly Dezső – 1953
Nádasdy Ádám – 2003 William Shakespeare: Rómeó és Júlia. Fordította: Nádasdy Ádám. 2003. május / PDFPontozás:
- a film kreativitása, eredetisége: 20 pont
- a film tartalmi része, megfogalmazásbeli értéke, stílusa: 25 pont
- formai feltételek betartása: 5 pont
-
Állítsátok össze a Nemzeti Színház következő évad tervét
A tervezetnél különösen figyeljetek arra, hogy szinte egy teljes színházi évad maradt ki a nézők életéből is! Pandémiát követő időszakban vagyunk, ugyanakkor fontos, hogy legyen az évad tervben klasszikus és kortárs, magyar és külföldi szerző műve is. Legyen olyan előadás, amely kifejezetten a középiskolásoknak szól, legyen olyan, amely a felnőtteknek. És mindenképpen tartások szem előtt a mindenkori Nemzeti Színház feladatát, értékközvetítését. A tervezetben 6 előadást mutassatok be és egy színházi előadás "off" programot. Ez utóbbi bármilyen, a színház falain belül megtartható kulturális program legyen. Az előadások és az "off" program mellett is érveljetek! A dokumentum maximum 6 oldalas legyen!A kész dokumentumot töltsétek fel a https://vetelkedo.nemzetiszinhaz.hu/feladatok/3-fordulo megfelelő helyére!
Pontozás:
- a szöveg tartalma, a megfogalmazás pontossága, igényessége: 35 pont
- a szöveg stílusa, a formai elemek betartása: 10 pont
- a szöveg helyesírása: 5 pont
-
Készítsetek prezentáció formájában egy online kiállítást Básti Lajosról, akinek pályája összeforrt a Nemzeti Színházzal.
De milyen módon, mikor kötődött a Nemzeti Színházhoz és milyen jeles alkalomból lehetne kiállítást szervezni számára?
Az online kiállítás során, tekintsétek át Básti Lajos művészi pályafutásán keresztül a Nemzeti Színház történetének azon éveit, amikor itt játszott. Milyen alakításokat emelnétek ki az életművéből? Használhattok hang- és képanyagot, filmrészleteket, melyekkel Básti Lajos a mai középiskolásokhoz is személyes közelségbe kerülhet!Ajánlott irodalom:
Hegedüs Géza: Básti Lajos példaadása. Színház folyóirat 1977. 10. szám http://szinhaz.net/archivum/A maximum 10 diából álló kész prezentációt töltsétek fel a https://vetelkedo.nemzetiszinhaz.hu/feladatok/3-fordulo megfelelő helyére!
Pontozás:
- prezentáció tartalma, lényegkiemelése, igényessége: 35 pont
- a prezentáció kreativitása, szellemessége: 10 pont
- a formai előírások betartása és a szöveg helyesírása: 5 pont